a r i l  J o e y ' s
Assalamualaikum dan salam sejahtera,terima kasih kerana sudi blog aril yg tak seberapa dan tak famous ni,hehe.aril harap bila rakan-rakan blogger datang sini aril boleh kongsi sedikit pengisian bersama anda semua.Kalau ada post mencurigakan ianya di edit oleh admin ke-2.Harap maaf jika ada sebarang persamaan di dalam entry dan sebagainya.PEACE!


Kenapa kene B A N N E D ?

Labels:


Assalamualaikum

Kenapa Blog anda di banned google?? mungkin hati anda akan bertanya-tanya malah bahkan menambahkan sumpah serapah serta caci maki kepada Encik google ketika blog yang anda bangun dengan susah payah tiba-tiba saja tidak muncul di google, kemudian dengan perasaan cemas anda berdoa memohon-mohon agar keajaiban dapat memunculkan blog anda kembali.

Berikut Kenapa Blog anda di Banned Google :

1. Submit Terus-terusan

Dengan anda men-submit berulang kali dalam tempo yang singkat ke beberapa search engine .Blog anda pasti di banned kerana dianggap melakukan spam.

2. Hidden Text
Yang ni biasa berlaku pada blogger yang kesepian, membuat teks (keyword) yang banyak supaya boleh muncul teratas di search engine. Kenapa pembaca tidak nampak??  sebab si pembuat blog menyamakan warna keyword tuh sama dengan backgroundnya.

3. Tag yang tidak sesuai isi blog
Selalunya terjadi apabila content langsung tidak berkaitan ngan Tag.so, hati2 la ye kawan.


4. Copy paste
Kalau kebanyakan content anda Copy paste juga boleh di banned .

Mungkin cuma itu saja yang saya tahu, kerana saya juga baru di dunia yang fana ini. Memang tak canggih mcm spider/robot google makin hari makin canggih dalam menganalisis blog-blog yang masuk dalam wilayahnya jadi jangan cuba-cuba copy sembarangan.

p/s : ikhsan dari Encik Aril.hehe
Happy Blogging!
2 sayang aril:

hooo .. mcm ni pun boleh kena banned ek ? hahaha kena berhati2 la blogging nih .. huhu biarkan lmbt asalkan slmat :) keep!


yup bro..btol 2..huhu..hati2 eh


Selamat Datang kepada blogger-blogger yang chantek dan hensem!

p r o t e s ! !

Photobucket

M e h L a KLIK!


B o l e h U s h a !

P e l a w a t !

hit counter

U p T r a f f i c !

U n i K L B l o g g e r

Followers


A r i l J o e y's