a r i l  J o e y ' s
Assalamualaikum dan salam sejahtera,terima kasih kerana sudi blog aril yg tak seberapa dan tak famous ni,hehe.aril harap bila rakan-rakan blogger datang sini aril boleh kongsi sedikit pengisian bersama anda semua.Kalau ada post mencurigakan ianya di edit oleh admin ke-2.Harap maaf jika ada sebarang persamaan di dalam entry dan sebagainya.PEACE!


B e l a j a r !

Labels:
Assalamualaikum semua!
Pejam celik pejam celik da lama jugak tak update blog ini...
so skrg aril tgah blaja nk bagi tingkatkan
penguasaan dalam bahasa omputeh ni..
hahaha..

so konklusi ni mungkin leh bantu korang 
yang senasib dengan aril ( noob)..
jadi jangan malu bertanya 
dan 

last sekali jangan malu tuk belajar..
Usaha Tangga Kejayaan BRO!



1. Banyakkan membaca....

Dengan cara ni mungkin pada asal nya korang rasa akan malas..so bila korang cuba membaca bila sangkut2
sekali pon lama tu lancar la..sama la mcam kita mengaji Al-Quran sekali pon..hari2 baca suara pun lunak dan merdu...yang penting kalau belajar tu biar la ade Guru atau org yang leh assist anda...

2. Latihkan diri anda....

Untuk sesetengah org mungkin rajin atau tak nak langsung? berlatih ? ouh malas nya kita kan..so mungkin aril boleh beri anda sedikit semangat untuk anda mencuba berlatih pada masa lapang..cakap sorang2 depan cermin pon boleh jugak...mungkin nampak macam org bodoh tapi sape kan tahu hasilnya...Hanya Allah dan diri kita sahaja yg tahu..

3. Kamus

Untuk yang newbie mcam aril ni...leh la selak2 kamus tu..mana taw jumpe perkataan baru ke kan..leh la belajar maksud dan ketahui makna-maknanya sesuatu perkataan yang belom kite tahu...banyak yang boleh kita belajar dari Kamus tu..banyak kegunaannya..yang da pandai tu msti pham ape aril ckap kan..haha

4. Dengar dan pahaminya...

Sesiapa yg suka layan lagu metal dan hardcore tu..tak salah law korang pn belajar jugak ape yang dorang ckap..dan kite jugak dapat tahu ape kah tema group dorang dan ape kan makna lirik dalam lagu mereka..
Bagi aril cara ni lebih rileks dan kebanyakan org akan suke wat perkara ini. Kita juga boleh belajar dari keadaan sekeliiling kita yg semakin baju dan bhasa omputeh ni jugak semakin luas di gunakan..so bole belajar di mana2 sahaja yang korang nak..


5. Oh! My English

Dari yang aril perhatikan cerita atau program yg astro wat pon ade bnyk gunanya..contohnya Oh!My English,Discovery la kan...sesiapa yg kurg mahir dan malas nak pergi mana-mana leh je baring kat rumah dan tgok je cite ni..Settle la sedikit sebanyak masalah anda..

6. Belanjakan duit sikit..

Sape yang ada duit lebih tu apa salahnya pergi je pusat yang menyediakan kursus bahasa omputeh ni..bagi aril tak rugi anda melabur..anda juga yang untung..labur sikit..untung banyak..pandai cakap omputeh senang je nak cari keje..sekarang ni rata-rata student masalah dorang nak speaking je..yang lain2 superb da..iya kan ?

Info ini mungkin da ramai yang share,
So tak rugi pon aril share,
Mungkin untuk kawan, saudara-saudari
Dan jugak diri sndiri..
So aril minx maaf jika pengongsian aril ini tidak bermanfaat
Dan juga membuang masa korang semua..
Sebarang komen atau kritikan sila lemparkan ke ruangan komen. PEACE!

P/s :  Usaha ada, Hasil ada, Tiada usaha, Mimpi je la ye :p
0 sayang aril:
Selamat Datang kepada blogger-blogger yang chantek dan hensem!

p r o t e s ! !

Photobucket

M e h L a KLIK!


B o l e h U s h a !

P e l a w a t !

hit counter

U p T r a f f i c !

U n i K L B l o g g e r

Followers


A r i l J o e y's